Het begin van mijn reis!

Van Trujillo tot nu.

Na de lange busreis was het heerlijk om eindelijk weer de benen te kunnen strekken. Vanuit het busstation hebben we nog een taxi moeten pakken naar Huanchaco, dit was nog eens zo´n 30 min rijden. Eenmaal aangekomen zijn we naar het hostel gegaan, dit hostel had iemand me aangeraden van de couchsurfing, het was een vriend van hem. Helaas was er niemand. Na 2 uur gewacht te hebben hadden we besloten om naar een ander hostel te gaan.
Dit was onze eerste hostel ervaring in Zuid-Amerika. Het was een mooie hostel, maar niet erg schoon. Dat soort luxe hoeven weook niet echt te verwachten in de hostels helaas.
De dag erna zijn we weer terug gegaan naar de andere hostel, want daar kon je ook leren surfen. de eigenaars waren gelukkig nu wel daar. Omdat ik via een vriend van hem daar was gekomen kreeg ik korting voor de surflessen :-)
4 uur later zat ik met mijn wetsuit en plank in het water!
Voordat we het water ingingen moest ik wat oefeningen doen op een oefenplank, en een warming-up.
Het water was koud! Ik was blij dat ik een wetsuit aanhad. En het surfen was echt moeilijk. Het is me 1 keer gelukt om op de plank te staan, voor de rest ben ik nogal vaak gevallen en heb ik veel zout water gedronken :-P (niet omdat ik dat zo lekker vond ofzo ;-) )
De ervaring was echt geweldig. het gevoel om op zo´n plank te drijven en je mee te laten stromen met het water is echt heerlijk. Ik voelde me 1 met het water ( en de plank haha)
Ik had trouwens wel spierpijn! en blauwe plekken de dag erna, ( Ik heb zeker wel een paar keer die plank tegen mijn lichaam gekregen)
Dezelfde dag tegen de avond zijn we weer terug naar de stad gegaan om de bus te pakken naar Lima. Eindelijk onze eindbestemming.

Na zo´n 8uur rijden kwamen we aan in Lima.
Het zag er erg grijs en chaotisch uit. Het verkeer was waanzinnig druk.
Met een taxi zijn we doorgegaan naar Miraflores, een stad in Lima.
Voor deze bestemming had ik 3 hostels opgeschreven die zijn we gaan opzoeken. we kregen al snel te horen bij het eerste hostel dat we beter had kunnen reserveren. ( Dat hebben we gelijk gedaan voor de dag erna)
Gelukkig hadden we al gauw een plek gevonden in een hostel met de naam Che Lagarto. Hier hadden we een gezamelijke kamer met in totaal 10 personen. de prijs is rond de 30 sol voor zo´n kamer (dat is rond de 10 euro) inclusief ontbijt.
Ik vond het hostel redelijk, er was niet zo veel te doen, en ze hadden weinig informatie voor ons over wat er te doen is in Limaflores.
We hebben een lekkere rustige dag gehad en de avond afgesloten met een lekkere pizza en baileys :-)

De dag erna zijn we verhuisd naar het andere hostel, genaamdKusulli´s.(dit was het goedkoopste hostel dat we konden vinden)
Hier hadden we een private room, met eigen badkamer voor 67 sol. (In Che Lagarto zou dit 100 sol zijn geweest)
Hier zijn we in totaal 3 nachten gebleven. Hij had 3 verschillende kamers voor 2 personen, we hebben ze alledrie gehad.
Dit hostel is zeker een aanrader. de eigenaar is aardig en kan je veel vertellen over wat er te doen is. Het ontbijt valt tegen, maar je kan je eigen ontbijt maken als je wat extra´s wilt.
En ze hebben een dakterras waar je avonds lekker kan zitten met zijn allen.
Ik ben mijn laatste nachten in het hostel Pariwana geweest, Sebastian is ook hier zijn laatste nacht geweest ( Hij is gisteren terug gevlogen naar België)
Dit hostel is iets duurder, maar wel echt super. ze weten veel, organiseren veel, er zijn veel reizigers hier, dus ideaal als je op pad gaat en meer mensen wilt onmoeten. de prijzen zijn redelijk. Ze hebben genoeg ruimte.

Wat hebben we allemaal gezien in Lima, Miraflores:

(Miraflores is trouwens een stuk meer toeristisch en het voelt ook wat veiliger)

Het historische centrum, hier vind je vooral veel oude gebouwen. mooi om te zien. vooral s´avonds.
Huaca pucllana; Dit is een oud gedeelte van 1500 jaar oud midden in Miraflores. Hier kun je zien hoe de mensen van toen leefde en hoe ze hun stenen maakten en hun huizen. Ik vond de tourguide leuker dan de tour zelf. die man was hilarisch! en ik verstond er maar de helft van haha ( hij was van Peru en sprak engels)
Parque del amor: De naam zegt het al, het park van de liefde.... de liefde was er niet echt te zien. wel een standbeeld van een kussend stel, en mozaieke banken met romantische spaanse teksten.
Het strand hebben we gezien van een uitzicht afstand. het was te koud om naar beneden te gaan en dus niet echt de moeite waard.
Inca market: Dit is vooral een toeristische markt met allerlei souveniers van Zuid-Amerika.
We hadden een winkel gedeelte gevonden waar je een verdieping vind met alleen maar schoenen! ( zoveel schoenen dat ik er scheel van ging kijken) Ze hadden veel soorten converse schoenen, dit zijn de soort momenten dat ik hoopte dat ik veel geld had om uit te geven! :-P en ze hadden nog menig ander merken maar dat was niet interessant voor me haha. De prijzen waren helaas niet heel goedkoop, misschien zo´n 30 euro goedkoper dan bij ons.
We zijn naar een park (Magic water circuit) geweest met verschillende soorten fonteinen, deze is het mooist als je avonds gaat, en 1 fontein heeft een schow rond een bepaalde tijd. helaas was deze fontein kapot toen wij aankwamen. Maar het was zeker de moeite waard dat we gegaan zijn.

Mijn favoriete stukje tot nu toe in Miraflores is het park hier in de buurt genaamd Park kennedy. het is een redelijk groot park tussen de straten in, gedeeld in 2 stukken. Het vreemdste van dit park is dat je overal katten ziet! en geen magere katten, maar gewoon normale sociale katten, goed gevoed en geliefd door de mensen wat hier rondlopen ( Ik noem dit park daarom Parque el gato; Kattenpark)
Elke avond is in dit park een klein marktje met souveniers en overal vind je kleine kraampjes met eten. 1 kraampje is erg geliefd, want elke avond staat er een gigantische rij ( Hier krijg je een broodje met kalkoen, bief of varken)
De rest van de kleine kraampjes verkoopt vanalles; drinken, zoetigheid enz. Ik heb ze allemaal geprobeerd :-P
Elke zondag word de straat naast het park afgezet van smorgens tot smiddags en daar kunnen de mensen skaten of fietsen. na de middag vind je de oudere mensen dansend in de cirkel met de trappen. Geweldig om te zien, hoe de mensen genieten van de muziek en de vertrouwde danspassen en waarschijnlijk hun vertrouwde partner. wat een liefde!
Wij hebben mee gedanst en dat werd erg gewaardeerd :-)

Ook hebben we een avondje mee gedaan met het nachtleven, je vind hier vooral veel bars met reggeaton, dit was niet onze favoriet. tussen de bars door vonden we een salsa bar en de avond dat we er waren speelde er een live band.
We zijn ook naar een ander plekje geweest genaamd Barranco, hier is het nachtleven erg gezellig en het is gewoon ook een mooi plekje om te zien. Heel anders als Miraflores.
Ze hebben ook hier een daar leuke rock bars, en overal vind je lekkere cocktails.
Mijn favoriet was de cocktail met Malibu en cranberries.
Er zijn ook veel karaoke bars hier. En ik heb een bar gevonden waar de mensen die wat muziek kunnen maken dit gewoon kunnen doen wanneer ze willen in een speciale hoek die ze daarvoor hebben gemaakt. erg leuk, dit brengt net iets meer sfeer.

Het couchsurfen is er trouwens niet echt meer van gekomen, ik heb nog 1 iemand ontmoet van het couchsurfen, en de andere persoon die ik zou gaan ontmoeten had toch iets andere gedachtes over het leven dan ik.
Ik raad iedereen aan die wilt gaan couchsurfen in ZA om uit te kijken met de intenties die de mannen hebben. en om vantevoren te weten waar je aan toen bent. Blijkbaar hebben de meeste mensen van ZA daar andere gedachttes over. Mijn les hiervan is is dat ik het couchsurfen lekker in Europa houd. En dat het goed is dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd :-)

Het is vandaag mijn laatste dag hier, om 20uur pak ik een taxi naar het vliegveld en iets na 12uur heb mijn vliegtuig. Het is erg snel gegaan allemaal (zo gaat dat altijd he) Ik heb echt een super ervaring gehad hier en ben dankbaar voor alles van deze reis.

Ik heb altijd dubbele gevoelens na het verlaten van zo´n reis. Het is heerlijk om weer terug naar mijn vertrouwde omgeving te gaan. Maar de tijd voor het rondreizen is altijd te kort.
Ik ben wel erg blij met de zon die mij straks gaat begroeten! die heb ik wel gemist hier in Lima.

Tot snel lieve mensen! Dikke knuffel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba