Het begin van mijn reis!

Eerste couchsurfing ervaring in Guayaquil

Zaterdag morgen om 7uur zijn we aangekomen in Guayaquil.
De busrit van 8uur was goed gegaan. De bus was erg comfortabel, we hebben goed kunnen slapen, zo ging de tijd snel voorbij.
Ik heb ook gelukkig een bank hier kunnen vinden waar ik geld heb kunnen pinnen.

Om 8 uur was Dany ons komen ophalen, Dany is de jongen waar we gaan ´couchsurfen´.
Met een taxi zijn we naar het vliegveld gereden hier, daar konden we alvast onze tickets boeken voor de bus zondag naar Trujillo.

Daarna zijn we door gereden naar zijn huis.
Zijn huis is niet groot, het is meer een studentenkamer. De huizen van binnen decoreren doen ze ook niet echt hier.
Van de buitenkant is het allemaal goed beveiligd, dit zie je trouwens overal in Ecuador.
Guayaquil is daarnaast ook een gevaarlijke stad. Dany heeft me dat nog een keer bevestigd. Hij vertelde ons dat hij al 2 keer overvallen is. Hij zegt ons dat we ons geen zorgen hoeven te maken zolang we hem blijven.
Dany is geboren in Peru, Lima. Hij woont nu al zo´n 7 jaar in Guayaquil en dat bevalt hem prima. Hij kan ons veel vertellen over Guayaquil. Hij is een goeie reisleider haha.
Na onze douche en ontbijt zijn we naar een paar mooie plaatsen geweest hier. Eerst naar een bibliotheek om de foto´s te kunnen zien van Guayaquil hoe het er vroeger uit zag.
Daarna hebben we een paar mooie gebouwen gezien met een verhaal erachter.
We zijn naar een park geweest waar je leguanen los ziet lopen, die zijn gewoon lekker vrij hier en als je geluk hebt kun je ze aanraken. Ik had het geluk dat me ene voor de voeten liep :-)

In de middag zijn we samen met de vrienden van Dany ergens gaan eten, dit was in een goed verzorgd restaurant genaamd El Gato. Je merkte het ook aan de prijs. Volgens mij is dit het duurste restaurant waar we tot nu toe geweest zijn.
Ik had mijn favoriete eten gepakt: Ceviche de cameron.
Helaas verschillen de manieren waarop de ceviche gemaakt word per stad. In deze stad is het niet mijn favoriet ;-)

Na het eten was het even tijd voor ¨siesta¨ (slapen dus)

Avond´s zijn we naar een park geweest waar je schildpadden (van Galapogas) kon zien lopen. Ze hebben hier een klein parkje gemaakt waar je de schildpadden goed kunt zien.
Ze waren bijna allemaal aan het slapen. Wat een pracht beesten, zo krachtig en zo groot.
1 schildpad was nog lekker actief. Dany vertelde ons dat die agressief is, hij heeft ons laten zien hoe die reageert als je dichtbij hem komt. Hij kwam helemaal uit zijn schild om ons te kunnen bijten. Geweldig om de kop en tanden van zo dichtbij te zien.

Daarna zijn we door gelopen naar Las Piñas, dit is een dorpje waar je de huisjes heel erg dicht op elkaar ziet in allerlei kleuren. Het is een toeristisch plekje met allemaal bars. De trappen die je omhoog kunt lopen hebben nummers, het zijn 500 trappen. Als je boven bent heb je een erg mooi uitzicht over Guayaquil.

Daarna zijn we weer terug gegaan naar het huis van Dany. Alles gaat trouwens per bus of met de taxi. De taxi´s staan overal te wachten op je, en overal waar we lopen word er getoeterd om te laten weten dat de taxi beschikbaar voor ons is. Ook zie je gewone auto´s rijden die toeteren die ook taxi spelen.
de bus is erg goedkoop. 25 cent.

Aan het einde van de avond zijn we met Dany en zijn vrienden boven in dezelfde woning op hun balkon gaan zitten. Ze wonen met 6 mensen in 1 huis. (Maar wel allemaal hun aparte kamer met keuken, douche en toilet)
Het was een leuke avond met rum–cola en fijne muziek ( vol verbazing kwam ineens Rammstein voorbij op youtube, die vinden ze dus geweldig)

Vandaag gaan we naar een historisch park met een ¨zoo¨

Om 19:00 hebben we onze bus naar Trujillo.
We reizen eerst vanuit hier naar Piura en vanuit Piura pakken we de bus verder naar Trujillo.
We zullen in totaal zo´n 20 uur onderweg zijn. Een lange reis dus.
dit zal ons rond de 35 dollar kosten.

Knuffel van ons

Hamba