Het begin van mijn reis!

Laatste verhaal voor vertrek naar Peru

Morgen is het zo ver.
Morgenavond vertrekken we met de bus naar Guayaquil, daar gaan we onze eerste couchsurfing ervaring hebben. het zal ongeveer 8 uur rijden zijn. zaterdag morgen worden we opgehaald door Dany, onze gastheer :-)

De afgelopen dagen hebben we afscheid genomen van de familie van Sebastian en aangezien die groot en ze niet dichtbij wonen hadden we onze tijd al gauw gevuld.
Het afscheid was zwaar, vooral het afscheid van zijn opa en oma, van 90 en 91 jaar. zijn opa vertelde hem dat dit de laatste keer zou zijn dat ze elkaar zouden zien, daar krijg je wel tranen van in je ogen hoor :\'(

22 juni hadden we een verjaardagsfeest voor de oma (76jaar) van Sebastian ( van zijn moeders kant), dit was de eerste keer dat ik de hele familie van zijn moeders kant ontmoet had.
Zo´n verjaardagsfeest is toch iets anders dan zoals wij dat doen.
Het was een verrasingsfeest, dus vol geduld waren we de oma aan het opwachten om voluit ¨suprise¨ te kunnen roepen, zijn oma was echt zeer netjes gekleed.
Daarna volgde de de foto´s, en de taart, want de taart moest natuurlijk ook op de foto.
De taart werd overigens nog niet opgegeten ( ik heb de hele avond op die taart gewacht haha)
Toen werd er gedanst, oma deed ook mee. Daarna gegeten, weer gedanst.
En ineens ging het licht uit en kwam er iemand verkleed naar binnen gerend met confetti vuurwerk! Crazy hour noemde ze dat.
we kregen ballonnen, gekke brillen, fluitjes, kroontjes en moesten meedoen met de gekke danspasjes. Iedereen deed mee, zelfs de jarige.
Tussendoor werd er ook gedronken, rum met cola in een maatbeker, 1 persoon loopt met deze maatbeker rond en vult wat in een bekertje, dit moet je opdrinken, nee accepteren ze niet (gelukkig accepteerde ze het van de ¨gringa¨
Sebastian werd Mandarin genoemd omdat die niet vol met hun mee deed drinken
Mensen werden bijna gesmeekt om het op te drinken
Hoe later de avond, hoe opener en gekker de mensen waren.
Leuke ervaring.

De vrijdag zijn we naar de vulkaan geweest genaamd Cotopaxi, deze vulkaan heeft aan zijn top sneeuw en ijs. Het was een flinke rit naar boven met de auto, uiteindelijk konden we niet meer verder met de auto en moesten we lopen. het uitzicht was echt super mooi. Het was echt super koud met heel veel wind.
We zijn een gedeelte naar boven gelopen maar al snel kon ik niet meer verder lopen, de druk was me teveel, ik had een flinke druk op mijn oren en mijn hoofd vanwege de hoogte.
Dit was wel erg jammer, ik had graag meer naar boven willen lopen.

De dag daar voor zijn we een dagje door de jungle gelopen genaamd Maquipucuna.
Dit ligt niet heel ver weg van Nanegal, waar zijn opa en oma wonen.
In Maquipucuna mocht je een route uitzoeken, dit zijn routes die hun voor je gemaakt hebben. je kunt kiezen uit 2 uur, 3 uur, 6 uur en 8 uur. Wij hadden gekozen voor die van 3 uur.
We kregen regenlaarzen een kaart en toen mochten we gaan lopen.
Het was erg indrukwekkend om zo midden in die natuur te zijn, zo mooi allemaal en rustgevend.
Heel veel dieren hebben we niet gezien, wel gehoord.
we hebben vooral erg veel planten, bomen, paddestoelen en muggen gezien.
Ik was erg blij met mijn outfit dat mijn lichaam bedekte en mijn anti muggenspray.
Een paar keer werden we verrast met een vogelconcert, wat een heerlijke geluiden.
Na die 3 uur was ik wel blij dat we de route bewandeld hadden.

Gisteren zijn we naar Baños de agua santa geweest, zo´n 3 uur rijden.
Dit was echt een toeristische plek wat ik zeker aanraad voor de reizigers.
hier kun je vanalles, georganiseerde wandelingen maken door de jungle, paardrijden door de natuur, mountainbiken, rijden op een quad, genieten van natuurzwembaden.
Wij hebben genoten van de schoonheidsspecialiste :-) Voor de rest hadden we niet al te veel tijd om iets te doen helaas.
We hebben nog een paar mooie watervallen gezien.
Op de terugweg zijn we langs een lange straat gereden waar je alleen maar jeans kunt kopen. en voor leuke prijzen.
Helaas had ik hier ook te weinig tijd om echt goed te kunnen rond kijken. we moesten namelijk op tijd bij een oom van Sebastian zijn.

Vandaag hebben we de ouders mee uit eten genomen en mooie foto´s laten maken, als dank voor wat ze de afgelopen weken allemaal voor ons gedaan hebben.
Het is onze laatste avond hier.
Onze tassen zijn al ingepakt, de bustickets zijn gekocht (10 dollars)( die moesten we vantevoren kopen)
Ik heb ruimte te kort in mijn tas door alle souveniers die ik gekocht heb!

Vanaf morgen gaat de rest van ons avontuur beginnen, ik ben er klaar voor.
Zaterdag zullen we aankomen in Guayaquil en zondag zullen we door reizen naar Trujillo daar zullen we in een hostel slapen( hier gaan we surfen!), daar gaan we 1 of 2 dagen blijven en daarna reizen we door naar Lima. Daar hebben we nog geen slaapplek, die zoeken we daar ter plaatse, ik heb wat namen en adressen van geadviseerde hostels.
Ook gaan we een dagje plannen om naar de machu pichu te gaan.

Het is trouwens niet makkelijk om geld te wisselen hier. en mijn pinpas doet het ook niet hier(ING). heel vervelend.
Ik hoop dat het in Peru makkelijker gaat.

Het zal vanaf morgen erg lastig zijn om foto´s up te loaden, want internet in de internet cafees is niet zo geweldig.

Knuffel!

Hamba