Het begin van mijn reis!

Quito deel 2

Hola!

Dankjullie voor jullie leuke reacties op mijn blog en facebook

\"Laughing\"

Dikke knuffel van mij en Sebastian!

De dagen en de uren gaan zo snel voorbij hier. We hebben alweer zoveel plekken gezien dat ik echt even goed heb moet nadenken wanneer ik nou wat gedaan heb. Gelukkig hebben ik en S ¨ samen ¨ een goed geheugen
\"Cool\"


afgelopen zaterdag zijn we naar het dorp Otavalo geweest, hier vind je het soort van indiaanse cultuur van Quito (Native people), deze mensen zien wij in Nederland staan met hun muziek op die speciale fluiten, met de gekleurde kleding en lange haren..
Allereerst kwamen we op een markt waar ze dieren verkopen, dit vond ik niet erg prettig om te zien, wij in NL gaan natuurlijk heel anders om met dieren. Hier zie je hopen kippen in een zak zitten, of cavia´s ( ze eten cavia´s hier in Ecuador, dit is een zeer speciaal gerecht voor hun), kippen die ze op de kop aan de poten vast hebben. Dat vond ik wel even zwaar om te zien.

Daarna zijn we door gegaan naar het dorp met de lokale winkeltjes, ze hebben ook een straat waar je alleen maar leren spullen vind, en echt super goedkoop! We hadden een jas gezien waar je in NL al gauw 250 euro voor zal betalen, kostte daar 99 euro....

We zijn naar een vulkaan geweest genaamd : Cuicocha, hier zag je voornamelijk water, het water zou warm zijn door de vulkaan.

Als lunch zijn we Tilapia gaan eten, lekkerste Tilapia dat ik ooit gegeten heb!
Ook heb ik vandaag voor het eerst de Guanaba fruit gegeten ( Dit is de fruit tegen kanker), die was erg lekker. Ik schrok wel van een tinteling in mijn mond! maar dat was dus normaal.

Avonds zijn we weer terug naar huis gegaan, spullen gepakt en door gereden naar de familie van S in Nanegal. waar ik nog meer van zijn familie leden ontmoet hebt. Ik houd het niet meer bij hoor haha.
Ik had begrepen dat aan die kant van zijn familie wel 100 familieleden zijn!
\"Surprised\"


Smorgens in Nanegal hebben we de mandarijnen van de boom geplukt, hier gaan we sap van maken.
Hier hebben vliegjes mooie wondjes op mijn voeten en enkels gemaakt, die wouden mijn bloed hebben, daar heb ik niks van gevoeld! totdat ik de wondjes zag, een vreemde ervaring.
Smiddags zijn we naar een plek gegaan waar je verschillende soorten vlinders kon zien en kolibries, wat een leuke vogels, zo klein, en wat een wind komt er van die vleugels als ze vliegen!

Maandag zijn we lekker even met zijn 2en de stad hier in geweest naar een lokale markt (Amazone street), daar heb ik wat leuke souveniers kunnen vinden.
Ook heb ik de shoppingcentrums gezien, heel vreemd om zoiets hier te zien, zo modern en dure merken.
De kleding van de winkels die wij kennen in NL zijn hier de helft keer duurder!

Vandaag zijn we naar de amazone kant geweest (4 uur rijden van Quito), je merkt echt duidelijk het verschil van het weer, mijn lichaam heeft het zwaar hier met al die veranderingen, omdat we zoveel onderweg zijn en telkens verandert het weer.
In de Amazone (Misahualli) werden we verwelkomt door apen! we hebben ons kapot gelachen om het gedrag van die beesten.
daarna zijn we met een boot naar een plek gegaan met een museum over natuurlijke medicatie, een echt museum is het niet, ik noem het meer gewoon een plek waar je informatie kunt krijgen over natuurlijke medicatie. Er zijn dus mensen die samenleven wat alleen op die manier leven, die mensen hebben ook nog een sjamaan enzo. erg interessant om te horen allemaal.
We zijn nog een stuk door de jungle gelopen, daar zie je echt vanalles, ik heb super mooie planten gezien, een boom van zeker wel 400 jaar oud met gigantische grote wortels, gele zwarte wandelende takken, termieten.
We zouden eigenlijk blijven slapen, maar we hebben besloten om morgen naar een andere jungle te gaan.

Ik ga zo de foto´s uploaden
\"Cool\"

Ik vind het leuk om jullie reacties weer te lezen.

Oh ja, als het goed is kom ik vandaag 19 juni in de trompetter te staan, wilt iemand voor mij een foto maken en opsturen?
\"Tongue


Liefs, Mariska

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba