Het begin van mijn reis!

Nog 76320 minuten! :-) / Couchsurfing

Hey!

Ja je leest het goed! Over 76320 minuten vertrek deze dame naar Quito (dat ligt in Ecuador, Zuid-amerika, heeel ver links onder van ons Nederlanders, voor de groentjes onder ons :-P )

Een aantal maanden geleden heb ik deze reis met vreugde en liefde geboekt met toen destijds mijn partner.
Inmiddels ben ik 'partner-loos' en ga ik gewoon lekker alleen.
Wat ik trouwens helemaal niet erg vind, zoals vele inmiddels wel weten van mij.

Het was wel even lastig om te bepalen wat en waar ik nu precies naartoe zou gaan.
Quito stond vast! want daar land mijn vliegtuig. Maar ook peru spookte door mijn hoofd.
En aangezien het niet zo heel ver van elkaar af ligt ( zo\'n 18uur reizen met de bus) bedacht ik me dat ik het allebei wilde. Dus een tijdje in Quito verblijven en daar doorreizen naar Lima in peru.

De reis staat gepland op 11 juni. en 2 juli vlieg ik vanuit Quito naar New York. En 8 juli vanuit New York weer terug naar Nederland.
Oh gaaf New York zeggen jullie nu misschien, maar ik heb toch besloten om dit te gaan wijzigen. Ik wil namelijk helemaal niet naar New York. Ik heb weinig behoefte aan die drukte en het past ook niet in mijn budget. die is nogal klein geworden wegens een paar omstandigheden.
De wijziging aanvraag is gedaan, nu nog even afwachten op antwoord terug.

Mijn plan zou dus zijn om naar Quito te gaan en vanuit Lima weer terug naar Nederland reizen.

Ik heb ondertussen al flink wat avonden verslonden achter de computer om zoveel mogelijk informatie en inspiratie op te doen over mijn aankomende reis.

Wat ik zeker wil gaan doen zijn spaanse lessen volgen! daar gaat mijn reis mee beginnen in Quito. In ZA spreken ze niet allemaal Engels en al helemaal niet op de minder lokale plaatsen.
En ik vind de spaanse taal ook een onwijs mooie taal.
Natuurlijk wil ik graag wat toeristische plekken gaan zien, stukken cultuur/geschiedenis.
Maar ik hoop toch zoveel mogelijk de minder toeristische plekken te mogen zien.
Ik bedoel, een foto van iemand die in Peru bij de machu picchu is geweest hebben we nu ook al vaak genoeg gezien (wil ik natuurlijk ook hoor ! :-D)
Maar de verborgen plekken interesseren mij meer.

Ik heb besloten om zo min mogelijk te gaan plannen vanuit NL.
Het is allemaal hartstikke duur als je vanuit hier iets wilt gaan plannen.
En ik wil niet tijd of datum gebonden zijn.

Wat ga ik doen?!

Ik ga couchsurfen!

iets wat ik al langer graag wil doen, maar nog geen kans voor had gehad.
En nu heb ik alle ruimte en tijd.

2 weken geleden heb ik een couch request gedaan op de website van couchsurfing. en inmiddels heb ik al flink wat uitnodigingen gekregen. echt helemaal super!

Mensen die; me spaans willen leren, mooie plaatsen weten om te laten zien, me kunnen leren surfen, me gaan leren koken en voor me gaan koken!, met wie ik lekker opstap gaan. en zelfs mensen wat helemaal spiritueel zijn en die me de rustige plekken kunnen laten zien waar we kunnen mediteren.
Ik heb al flink wat contacten verzameld in een korte tijd.

1 ding staat al vast.
Bij de dag van aankomst word ik opgehaald door Ivan uit Quito. daar kan ik de eerste nachten verblijven en daar ga ik mijn spaanse lessen krijgen. Hij heeft zijn eigen spaanse school.
Helemaal top!

En nee ik vind het niet eng :-)
Ik vertrouw in mezelf en in mijn pad.

Liefs, Mariska

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba