Het begin van mijn reis!

Weer terug en mijn laatste paar dagen.

Ik ben weer terug, lig nu weer in mijn slaapzak voor mijn laptop dit verhaal te typen.

vind het helemaal niet leuk om weer terug te zijn. moet echt ff mijn draai vinden.

ik mis het zo erg om op te staan in de natuur en naar de rivier te kunnen lopen en van het uitzicht en de rust te genieten....

Mijn laatste paar dagen waren wel echt super.

Zondag naar de Erawan waterfalls geweest, erg mooi om te zien en erg lekker om in te zwemmen. avonds ben ik met de mahouts naar de markt geweest met een hoop chaos, daar hebben ze schoenen mogen uitzoeken. ze zochten allemaal zo'n nep allstars schoenen uit. daarna hebben ze me allemaal lief bedankt. daarna mijn afscheidsfeest gehad. lekker gegeten met zijn allen. de schoonouders van Aey waren ook gekomen en hadden een gilette voor me helemaal bewerkt met olifanten en super mooi. en erg zwaar en groot. dat was een beetje lastig voor mijn tas.

heb een super gezellig avond gehad.

maandagavond ben ik naar de markt in Kanchanaburi geweest, nog flink wat kleding ingeslagen =)

Toen naar de tattooshop gegaan! de tekening lag al klaar. dus we konden beginnen. na denk ik 45 min ben ik flauw gevallen hahaha. ik wist niet wat me overkwam, de pijn viel eigenlijk wel mee. in mijn hoofd ging het allemaal prima, maar ik denk dat mijn lichaam het even niet meer aan kon. echt een vreemd gevoel. ik vond het heel eng. na een half uur konden we weer verder gaan gelukkig. en zijn we nog wel ff bezig geweest. na ongeveer 3 uur had ik er wel genoeg van en ik was blij toen we klaar waren. En hij staat erop!! yes!
Ik heb een schoppevrouw laten tattooeren, foto's zie je snel. de schoppevrouw is voor mijn vader. waarom? zijn hobby is kaarten, altijd al geweest. hij heeft me ooit het kaartspel 'duizenden' geleerd waarbij de schoppevrouw de kaart is met de meeste punten, dus daarom de schoppevrouw =)

dinsdagmorgen weer heel vroeg naar EW gegaan met de taxi, om 7uur. omdat ik toch nog graag mijn hele laatste dag bij de mahouts en olifanten wou zijn. rare dag. tas ingepakt. en wist niet een houding te vinden voor de hele dag, we hadden geen toeristen dus dat was wel fijn, alle tijd voor mezelf. ik heb nog met Akto (mijn vriendje haha) apart gezeten en hij had me wat thaise liedjes gestuurd via de telefoon. 1 daarvan zong hij altijd als we naar the forest gingen met de olifanten. we hebben elkaar nummers uitgewisseld zodat we contact kunnen houden. ondanks dat hij geen engels kan vind ik wel een manier om contact te houden, gelukkig hebben we hier in NL veel mogelijkheden.
na nog wat foto's gemaakt te hebben met zijn allen heb ik toch echt afscheid moeten nemen =( helemaal niet leuk.

Toen doorgereisd naar Bangkok, daar kwam Scott me ophalen, iemand die ik in EW heb leren kennen en me een slaapplek aanbood als ik dat nodig had. gezellig avond gehad, en hij en zijn vader waren zo ontzettend gastvrij. zo lief.
De dag erna de hele dag door Bangkok geweest. heb zoveel plaatsen en markten gezien dat ik niet eens meer weet waar ik overal geweest ben haha, maar het was erg gezellig. heb een erg leuke laatste dag gehad en een totaal ander beeld van Thailand erbij gekregen. want ik zat voornamelijk in de natuur. deze dag heb ik veel meer het leven in Bangkok gezien, de mensen, de fashion, de grote winkels. enz.

De dag erna weer om 6uur opgestaan, Scott en zijn vader hebben me afgezet op het vliegveld. afscheid genomen en bedankt voor alles.
En toen was het zover. het vliegtuig in en terug naar NL =(

ik ben gisteren rond 20uur aangekomen waar mijn vader en Francien me op stonden te wachten, ik was blij dat ik hun weer zag.
Maar als ik de kans had om weer terug te gaan, meteen!
ik wil echt niet lang hier in NL blijven. sorry voor NL haha en iedereen om me heen =)

Zo nu weer eens even mijn draai hier vinden!

Liefs, Mariska

Reacties

Reacties

Donna

Heeey Meid!

Wat leuk om te horen dat je nog een leuke dag hebt gehad in Bangkok!!

Hier is nog alles goed, we hebben de afgelopen dagen leuke toeristen gehad, en t gaat me goed af alleen haha. Soms mis ik je s avonds wel, mja slaap toch al op tijd, komt helemaal goed!!

Ik hoop dat je toch snel een beetje je draai kan vinden in NL .. over 1,5 week ben ik ook weer thuis! En dan spreken we iets af!

Vind t erg leuk dat ik je heb leren kennen!

Kus

Eef Lacht

Hoi Maris,

Wat een prachtige foto's en verhalen! Ik kan me helemaal voorstellen dat je er nu even doorheen zit, onwijs baalt dat je terug bent en een soort heimwee voelt.
Zo'n ervaring kan je niet zomaar naast je neer leggen en meteen doorgaan met je leven alsof er niets gebeurd is! Geniet van je herinneringen en ervaringen!
Als je behoefte (zin)hebt om over (wat dan ook) je reis te praten en het te delen, laat het me weten dan spreken we meteen af!
Niet dat het met jouw reis te vergelijken is maar ik heb na mijn eerste echte vakantie in Griekenland ontzettend bagger gevoeld. Alles in Griekenland was fantastisch;de mensen, het land, het leven daar. Ik had echt heimwee toen ik terug was en kon mijn draai niet vinden. Het is ook verdomde vervelend als je je enthousiasme niet echt zou kunnen delen met iemand. Als je daar zin in hebt, ik wil 'alles' horen! :D Tis maar dat je dat weet ;)

Fijn weekend en tot snel!

Eef

grietje bos

ik weet dat je het nu moeilijk hebt, maar jij vindt echt een manier om dit kikkerlandje met zijn regeltjes te verlaten, niet helemaal natuurlijk, want je hebt hier ook mensen die je lief hebt, doe wel alles in je eigen tempo, laat je goed inlichten, en blijf vooral wie je bent knuffel grietje

Ebel van der Baan (HEW)

Hey Mariska,
Fijn om te horen dat je een geweldige tijd op EW hebt gehad. Mocht je ooit belangstelling hebben om je te blijven inzetten voor EW, ben je altijd welkom bij onze stichting HEW in Nederland.
groetjes
Help the Elephant's World
helpew@elephantsworld.org

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba