Het begin van mijn reis!

al 20 dagen in Thailand

Ik zit inmiddels al 20 dagen in Thailand. nog 11 dagen en dan vlieg ik weer terug naar NL.

ik kijk er echt tegenop, tuurlijk ben ik blij om mijn familie en vrienden weer te zien.

maar ik heb het hier echt naar mijn zin, en wil het liefst langer blijven om nog een hechtere band met de olifanten en de mahouts te krijgen.

de mahouts leven hier op EW met hun familie. en sommige mahoutszijn nog erg jong, de jongste is 14 jaar. het is heel apart om hun leven hier te zien. dat is natuurlijk een heel ander leven dan dat wij kennen. hun wassen zich voornamelijk in de rivier. dragen elkaars kleren en schoenen. sommige dragen slippers wat veeeelste klein zijn. hun huisjes zijn ook heel klein. een paar van de vrouwen werken in de keuken hier en hun koken voor de vrijwilligers en de bezoekers.

de mahouts zijn echt heel erg belangrijk hier op EW, zonder hun kunnen we de olifanten niet eens hier hebben want hun hebben controle op de olifanten. iets wat wij totaal niet zouden kunnen. de meeste mahouts krijgen dit geleerd vanaf de dag dat ze geboren worden. dus het zit echt in hun bloed.

ik wil heel graag wat doen voor de mahouts. voordat ik wegga zou ik ze graag wat kleren en nieuwe slippers willen geven in de juiste maat haha.

ik heb ze vandaag een voetbal gekocht en nog 2 andere kleine voetballen, waar hun een speciaal spel mee doen. hier waren ze wel blij mee. al laten ze dat niet compleet merken. maar ik zag het wel aan ze.

op dit moment ben ik ook echt het meest geinterresseerd in de mahouts en de olifanten natuurlijk. maar mijn ' taak' hier op EW is eigenlijk de toeristen begeleiden, maar daar heb ik het eerlijk gezegd wel mee gehad. ik ben dan ook blij als we een dag geen toeristen hebben en ik lekker de hele dag met de mahouts mee kan lopen. =)

over 11 dagen is het echt zover =( ik ben me nu ook al een beetje aant voorbereiden, want ik wil nog het 1 en ander gedaan en gezien hebben hier in Kanchanaburi. ik wil graag wat leuks achterlaten hier in EW als dank voor de mooie tijd hier. en ik wil iets doen voor de mahouts. even kijken wat ik doe met mijn tattoo idee. en ik ga een paar dagen voor ik mijn vliegtuig terug heb naar Bangkok.

vandaag is het trouwens echt een regenachitge dag. de rivier is zo laag vandaag dat we er bijna in kunnen lopen. en ik word helemaal gek van de vliegen hier!

maar voor de rest heb ik nog steeds prima naar mijn zin =)

Liefs, Mariska

Reacties

Reacties

Linde

Ik heb al al jouw berichten gelezen en de foto's bewonderd. SCHITTEREND !!
Heb jij contact met de veearts en oprichter van het park ?
Hebben jullie muskietennetten ?
Hoeveel vrijwilligers zijn daar ?
Ken jij Agnes ?

Nu je er al een tijdje bent, dacht ik, stel ik wat vragen.
Hopelijk zie je het zitten om hierop te antwoorden en ik kijk al uit naar je volgende verhaal en fotootjes.

Dank voor het delen.

Groetjes
Linde

grietje bos

mariska, wat fijn dat je het erg naar je zin hebt, als ik jou zo beluister, denk ik dat dit voor jou niet de laatste verre reis is. wat zijn je foto's leuk, probeer nog wat te genieten en niet aan de laatse dagen te denken, dan verpest je je gevoel. ik vind het geweldig dat je doet en kunt. grietje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba