Het begin van mijn reis!

R.I.P Honey (Num Phung)

2 september, dit was een heftige dag.

Honey 1 van de liefste olifanten, de olifant wat 1 dag voor mij hier is gearriveerd en waar ik de meeste contact mee had is overleden

Frown

Vrijdag- we liepen met de bezoekers naar beneden om de rijst te gaan koken, toen kwamen we langs Honey en haar Mahout, ze waren haar aan het onderzoeken, want haar hele maag was opgezet. ze kreeg een medicijn dat was een hele donkere zwarte bal, die wou ze niet eten haha. daar heb ik nog samen met Pai ( haar mahout) een gepelde banaan omheen gedaan en toen at ze het wel.

we zijn daarna door gelopen naar de rijst.

Na de lunch, en het harde werk gingen we de sticky balls maken, en daar riep een andere mahout naar me ' elephant no good'

en daar lag Honey, op de grond. zo zielig. de mahouts probeerde haar weer omhoog te krijgen en dat lukte ze, voor een paar seconden, daarna viel ze weer om. en vanaf dat moment is ze blijven liggen, ik ben nog bij haar gaan staan en haar nog aangekeken en gezegd dat ze sterk moest zijn met tranen in mijn ogen. krijg er nu weer tranen van

Frown

ik moest daarna veder met de bezoekers, want de oudere olifanten moesten natuurlijk hun sticky balls krijgen.

20min later kwam Pai en knikte nee, en toen wist ik dat ze was overleden. zo erg om ook de emoties natuurlijk van haar Mahout te zien. waar ik bijna geen woord mee kan wisselen.

Honey is overleden

Frown
al gauw werd er eeb chaos gecreerd, met dingen die geregeld moesten worden, emoties van mensen.

ze hebben die avond nog een autopsie op haar uitgevoerd om te kijken wat er nu gebeurd is. ze had lucht in haar darmen van al het vreemde eten wat ze ineens sinds 10 dagen kreeg en wat ze daarvoor in haar leven nooit gehad heeft vanwege haar slechte verleden. haar maag was gewoon niet gewend aan gezond voedsel. zo zielig, ze was hier pas 10 dagen samen met Pai. ze waren allebei zo gelukkig. ik zag Pai iedere dag meer lachen en Honey iedere dag meer genieten.

Later in de avond hebben we haar begraven.

Het was echt een hele aparte dag met veel emoties en veel nieuwe ervaringen, ik heb alles van heel dichtbij mee gemaakt.

ook heel vreem dat ze er nu ook gewoon niet meer bij is en om een verdrietige, lege Pai te zien. ik heb zo met hem te doen.

Frown
hij blijft nu 3 dagen hier, voor de spirit voor Honey, dan gaat die 5 dagen naar zijn huis. en dan komt die terug. ik hoop dat die gewoon kan blijven en mss een andere olifant krijgt.

Zo, nu heb ik wel genoeg geschreven, even de foto's op mijn usb zetten en mss hier op mijn blog en dan ga ik gezellig met Donna wat drinken in de stad en naar de nightmarket!

Reacties

Reacties

Francien

Oh man, dit is zo zielig, maar wel mooi beschreven.
Leefde vanaf Brunssum helemaal mee.

Gaat ie nu wel weer een bieteke daar.
Hier gaat alles zijn gangetje.

Een grotere meel komt eraan.
Trouwens hele mooie foto's.

Liefs van mij.

yvonne

Hey med,kom je alweer bijna terug,wat vliegt de tijd. Ik hoop dat het een onvergetelijke ervaring was maar zo te lezen wel. Nou goeie reis terug en geniet nog van de tijd dat je daar bent. Dikke kus Yvonne XXXXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba