Het begin van mijn reis!

Hoe ziet mijn dag er op Elephantsworld eruit?

tussen 7 en 8 uur sta ik op. dan ga ik het zweet eraf douchen van de warme nacht haha.

even van de natuur genieten en de rust, en dan naar boven waar we ontbijt krijgen. ( iedere dag getoost brood met een ei en jam haha, wat mis ik de kaas om een lekkere tosti te maken)

beetje kletsen met de eventuele andere vrijwilligers, en als Agnes komt spreken we de dag een beetje door en de afgelopen dag.

rond 10uur komen de toeristen als ze komen. dan verwelkom ik ze met Agnes. en nu sinds 2 dagen met een nieuwe vrijwilliger Donna.

een paar olifanten staan nu meestal ook hier en die kunnen we dan lekker goedemorgen zeggen en wat komkommers of bananen geven.

ik vertel de toeristen een beetje wat we de dag gaan doen en waar ze op moeten letten. en dan lopen we naar beneden waar de olifanten zijn. daar gaan schoonmaken en snijden. dit word gekookt samen met rijst totdat het helemaal plakkerig word. dat word daarna in bakken gedaan om af te koelen. tussendoor geven we nog 2 andere olifanten komkommers : Song krahn en Wasana. daarna lopen we weer naar boven voor de lunch.

na de lunch worden we opgehaald door de Mahouts en gaan we bananen bomen snijden, of bananengras, dit word later weer aan de olifanten gegeven. maar dit is iedere dag verschillend, vandaag hebben we bijv. bananen bomen geplant.

daarna gaan we terug naar de rijst die is intussen afgekoeld daar maken we ronde ballen van en die krijgen de 2 oudere olifanten, als extra snack omdat hun geen tanden meer hebben.

hierna gaan we bij de health care kijken, ook altijd heel interressant om te zien.

en dan als laatste mogen we de olifanten wassen. dit is zo leuk om te zien hoe de olifanten genieten van het water. ik heb inmiddels ook al een paar keer op een olifant mogen zitten en mogen wassen.

vandaag ook weer, het water was heel laag vandaag dat was wel apart om te zien. ik heb op Kammoon gezeten, dat is de dikste olifant. en hij is wat wilder in het water. dus ik ben er ook vanaf gevallen haha. toen we weer uit het water gingen en ik er boven op zat vond die het ook even leuk om de boom te slopen en op te eten die we tegen kwamen =)

aan het einde van de hele dag worden te olifanten in het bos gezet waar ze overnachten, we mogen dan ook mee lopen als we willen. en ook eventueel erop zitten. dit heb ik ook al een paar keer gedaan. het is ook erg leuk om smorgens weer de olifanten op te halen en te zien dat ze de helft van de omgeving opgegeten hebben. het is ook 1 keer gebeurd dat een olifant los kwam van zijn ketting en een boerderij is opgerend en daar de boel heeft gesloopt en opgegeten. daar was de boer niet zo blij mee.

de olifanten eten echt de hele dag door! haha echt geweldige beesten, ik vind het zo super om zo dichtbij ze te kunnen zijn. en dit allemaal met ze te kunnen doen en iedere dag kom ik weer een stukje dichterbij en maak ik meer contact met ze en ook met de mahouts.

als dit allemaal gedaan is is de dag eigenlijk voorbij. en verveel ik me kapot. de mahouts spreken geen Engels dus daar kan ik niks mee. en het is hier om 19uur al super donker dat ik met een zaklamp moet lopen. en later in de avond is de stroom ook uit. daarom probeer ik zoveel mogelijk de stad in te gaan savonds. ik ben wel blij dat Donna de nieuwe vrijwilliger er is, zij is ook Nederlands uit Tegelen zelfs haha en ze kan ' duizenden' waar ik heel blij mee ben, nu nog een pakje spelkaarten kopen. we slapen trouwens ook samen in het huisje. dat is wel gezellig.

Nou dat was het weer, laat je me een berichtje achter =) dat zou ik leuk vinden, ik lees altijd al jullie berichtjes!

Liefs, Mariska

Reacties

Reacties

Miriam

Dag Mariska, zo te horen heb je het enorm naar je zin. :)
wat een mooie ervaring zeg met die olifanten. Ik ben trots op je dat je dit gedaan hebt. Weer een ervaring rijker!
en geniet ook lekker van het "nietsdoen' voordat je het weet ben je weer druk in de weer.

groetjes Miriam

Ralf

hey nog een fijne tijd daar...hoop binnekort er alles van te horen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba