Het begin van mijn reis!

Elephants World! deel 2 =)

Elephants Word ( EW)

25 augustus rond 9 uur werd ik opgehaald met een open taxi door Aey van the office van EW en nog een andere toerist.half uurtje rijden van the VN Guesthouse.

meteen toen we aan kwamen konden we de olifanten al zien, we mochten ze meteen wat fruit geven, wat een prachtbeesten!

daarna kreeg ik als vrijwilliger wat dingen uitgelegd en moest ik wat ondertekenen. toen zijn we naar beneden gelopen waar de oifanten waren. heel veel informatie gehad die dag. heel veel dingen te vewerken gehad. maar echt helemaal geweldig allemaal!

we hebben met nog andere toeristen uit Australie fruit gesneden waar daarna ' sticky rice' van gemaakt werd speciaal voor de oudere olifanten omdat die geen tanden meer hebben.

daarna hebben we bij de healthcare kunnen mee kijken hoe de olifanten op wondjes behandeld worden en eventueel andere dingen.

daar heb ik met tranen in mijn ogen naar een olifant gekeken ( Pla-Ra) die wat ze de slachttanden eruit hebben getrokken waardoor die dus 2 ontzettende grote gaten heeft. en die wond wat er toen van is gekomen is gaan ontsteken waardoor die aan 1 oog helemaal blind is geworden en aan de andere voor 95%. de gaten worden bijna iedere dag schoon gemaakt en gedesinfecteerd. dit alles doet zijn Mahout.

(de mahout is de persoonlijke begeleider (baas) van de olifant. hij weet alles van zijn olifant en zal er voor zorgen dat de olifant datgene krijgt wat die nodig heeft.)

zooo ontzettend zielig. ellke olifant heeft een verleden. echt super erg. het is zo mooi voor de olifanten dat ze nu hier op deze plaats kunnen blijven en in hoeverre dat mogelijk voor ze is als ' vrije' olifant te kunnen leven, want vrij zijn zullen ze nooit meer, ze bijven getekend door hun verleden.

na de healtcare hebben wij lunch gehad. daarna weer terug naar de olifanten de sticky rice mogen voeren. en toen de olifanten gewassen. hier mochten we op de olifanten zitten met zijn Mahout. en met een schrobber zijn kop wassen. Geweldig om te doen! je weet niet wat je overkomt haha.

na deze hele dag worden de olifanten in het bos gebracht waar ze bijven overnachten, iedere dag op een andere plaats.

zo zag mijn eerste dag op EW eruit. ik zal vast en zeker wel een hoop vergeten zijn haha. maar ik maak zoveel mee hier, en heb zoveel prikkels te verwerken.

gisteren hebben ze een modderbad gehad, ook geweldig om te zien. de foto's volgen hopelijk snel.

ik heb helaas maar beperkt internet en ben nu nog even afhankelijk. :-( dus ik kan helaas mijn bog niet zo vaak bij houden.

Mijn huisje is trouwens ook zo grappig. ik heb een toilet waarbij ik gelukkig kan doorspoelen haha, dat is hier in Thailand niet vanzelfsprekend. meestal doen ze dat met een bak water doorspoelen en ook nog eens zonder toiletpapier.

en de douche is een douchekop waar als ik geluk heb koud water uitkomt (koud water is wel lekker met dit warme weer hier) maar als er geen water uitkomt dan heb ik een grote kuip met water waar ik me dan mee kan wassen. even wennen, maar wel een super ervaring.

ook merk ik dat mij lichaam erg moet wennen aan het klimaat. ik heb overal van die bultjes ' prickly heat' noemen ze dat. maar dat is over een week hopelijk voorbij.

ik heb nog veeeel meer mee mee gemaakt. maar dat schrijf ik de volgende keer weer.

ik ga nu de stad van Kanchanaburi in met Aey. er komen geen toeristen vandaag naar EW. en de mahouts vinden het niet erg om soms alleen eten en alles te maken voor de olifant. dus vandaag heb ik een ' vrije' dag.

het is hier nu trouwens 12.21uur de temperatuur weet ik niet haha, maar wel heel warm! en benauwd. maar wel niet vervelend warm. het is uit te houden en voelt heeeeel anders aan als Nederland.

Liefs, Mariska

Reacties

Reacties

Linde

WOW, het klinkt een fantastische belevenis !
Geniet met volle teugen en ik kijk al uit naar je volgende verslag !!

Ietje en John.

Geniet er maar lekker van dit neemt je niemand meer af. gr en tot ziens.

Vincent,Naomi en Sandra Sewalt

Hoi Mariska,
Wow! wat een belevenis maak jij mee zeg!
Je schrijft mooie verhalen om te lezen wat je allemaal daar doet enzo.
Ik ben trots op je! Geniet met volle teugen daar!
Ik probeer elke verhalen te lezen wat je allemaal schrijft.
Geef de olifanten een grote aai van ons! ;) Heel veel plezier daar!
Groetjes xxx van Sandra,Vincent en Naomi Sewalt

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba